תהליך לקבלת היתר בנייה

תהליך לקבלת היתר בנייה

תהליך הגשה – רישוי מבנים או בשמו המוכר, היתר.

לתהליך ההגשה במתכונת רישוי מלא או איך שכולנו מכירים אותו "הוצאת היתר" יש שני נושאים מרכזיים, הראשון הגשת בקשה לתיק מידע עבור המגרש המדובר והשני הגשת בקשה להיתר עבור התכנון.

הגשת בקשה לתיק מידע – בעצם זהו ההליך הראשון בנושא הרישוי, המועצה דורשת פה כמה דברים מרכזיים

לצורך זיהוי המגרש שלכם והבנה של מה הולך להתבצע בו,

בין היתר אם בניה חדשה, תוספת או הסדרה של חריגה קיימת:

– מי האדריכל שבחרתם
– נתונים של בעלי הנכס
– מינוי מודד + מפת מדידה תקפה
– תיאור של הבקשה
– צירוף מסמכים שונים אם נדרשים ע"י המועצה
– ותשלום אגרת מידע (כ-200 שח, תלוי במועצה)
ברגע שאלו נשלחו למועצה ע"י מערכת רישוי זמין, זו
בעצם מצליבה את הנתונים עם המידע הקיים אצלה ושולחת פלט תכנוני לאדריכל
שבו נמצאים כל הנתונים לתכנון במגרש ובגורמים השונים שיש להתייחס אליהם בהכנת התכניות
(רשות העתיקות, חברת חשמל כיבוי אש ועוד).
הליך זה אורך כ- 35 ימים תלוי במועצה (ולצערנו גם בקורונה שמכתיבה דברים קצת אחרת כרגע)

1. הגשת הבקשה להיתר

זהו בעצם ההליך השני בנושא הרישוי,
ראשית המועצה דורשת את הנתונים המלאים לתכנון המבנה ולכלל אנשי המקצוע שיתווספו בהמשך הדרך
(מהנדס, יועץ בטיחות ועוד גורמים שונים, תלוי במה שמתוכנן בבית) הליך זה משתנה ממבנה למבנה
לכן אגע בדברים העיקריים שידרשו להליך זה:
– הזנת תיק מידע
– הזנת נתונים של בעלי העניין בקרקע – בעלי הנכס, אדריכל, מהנדס ואנשי מקצוע נוספים, תלוי בתכנון.
– פרטי הקרקע – גוש, חלקה, נסח טאבו
– מפרט הבניה – מהם חומרי הבניה שנשתמש בהם במבנה
(בניה קונבנציונלית, קלה, חומרי גמר שונים) גודל הבית במ"ר עם חלוקה לשטחים עיקריים ושטחי שירות,
התייחסות למרחב מוגן ועוד.
– מינויים והצהרות – פה בעצם מזינים את הפרטים של אנשי המקצוע השונים וטפסי הצהרה של בעלי הקרקע הממנים את אנשי המקצוע. בדרך כלל נתונים של אדריכל ומהנדס מבנים.
– צירוף מסמכים – בשלב זה האדריכל מזין את התכנית המלאה של הבית (גרמושקה),
את מפות המדידה הכוללות חתימה של המודד, הוכחות רישום במקרקעין, חתימות של מבקשי הבקשה ועוד.
– תשלום והצהרת המתכנן – תשלום אגרות בניה (לפי מ"ר, המחיר משתנה לפי השימוש ובאיזו מועצה)
והצהרה של האדריכל שכל הפרטים שהוזנו נכונים.

2. בדיקת תנאים מוקדמים

פה המועצה מעיינת בנתונים שהוגשו בשלב הראשון להיתר ובודקת האם נדרשים נתונים נוספים,
טפסים, מינוי אנשי מקצוע או תיקונים של אחד מהדברים שהוזנו. (בדרך כלל כ-10 ימי עסקים לעיון המועצה)
לאחר שתוקנו הבקשה נשלחת שוב אל המועצה ואם היא נמצאת תקינה במלואה עוברת לשלב הבא.

3. בקרה מרחבית והחלטת רשות הרישוי

– לאחר עיון בתכניות של בוחני הבקשות אלו יעבירו למתכנן הערות לתיקון בנוגע לתיקוני שרטוט ולניירת שונה. (
שלב זה נע באזור ה- 45 ימים עד למעבר לשלב הבא).

4. תנאים מוקדמים

בדיקת נוספת של כל הפרטים שהוזנו בשלב הקודם ווידוא שאכן ההערות תוקנו. (שלב זה מוערך בכ- 5 ימי עבודה)

5.בקרת תכן

לאחר שהבקשה נבדקה ברשות הרישוי, מבוצעת ע"י מכון בקרה בקרת תכן הבניין בנושאים של:
בטיחות המבנה, יציבות, בטיחות המשתמש וקבלת אישורים של כלל הגורמים החיצוניים שמאשרים את השלב הזה.
(שלב זה מוערך בכ- 30 ימי עבודה)

6. סיכום הבקשה, תשלומים ואגרות

– פה המועצה בעצם מסכמת את התיק ומפיקה אגרות והיטלים לתשלום
(אם ישנן אגרות נוספות שלא נדרשו בשלבים הקודמים או היטלי השבחה למיניהם וכו, שלב זה מוערך בכ- 10 ימי עבודה)

7. הפקת היתר בניה

– זהו הגענו אליו, בשלב זה המועצה מפיקה היתר בניה עבור המבנה שהוגש,
היתר זה תקף לביצוע עד 3 שנים (או עד 6 שנים אם המועצה הנחתה אחרת עקב מורכבות המבנה)
ובעל הנכס מחויב להתחיל בביצוע הבניה עד שנה מרגע קבלת ההיתר (שלב זה אורך כ- 5 ימי עבודה)
השלב השני והאחרון אורך כחצי שנה בדרך כלל, תלוי במועצה,
בדרישות ומהירות העבודה של הגורמים השונים לכן עשוי להשתנות.
בהצלחה!
שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל
טלגרם
WhatsApp

כתבות נוספות

לתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים: